Friday, June 18, 2010

Minyak Muka


bole buat Bush berhenti serang Iraq lah....
Cenggitu sekali kawan aku perli aku tau.Uhuks...

Sejak menjak nie, aku rasa minyak di muka aku bole membekalkan secukupnya minyak dunia.
Hahahahaahaha.
Siot betol..tapi memang Betol.

Aku tahu punca keperluan minyak berlebihan di wajah muka aku ni kerana....
1. aku pakai makan jer...masakan melayu kan serba goreng2. Semua aku tibai. adakah Aku stress?
2. aku kurang bersenam dan prihatin dengan kawalan makanan.

Hari Rabu yang lalu, aku bertemu Encik Pakar Nutrisi...muka dia bersih ok, puteh bersih tak de tinta tinta kotoran dan minyak....dia nasihatkan aku supaya makan makanan berebus sahaje bagi mengawal berat badan aku nie, mulai hari ini...dannnnnnnnnnnnnn bagi
mengawal pengeluaran minyak berlebihan di muka bumi ini...muka aku ok. Bukan MUKA BUMI nie.

Apa bile aku di tegur oleh pakar, terasa la seperti terhantok kat batu bata kan...maka otak aku pun seolah olah baru berfungsi selepas di sapu minyak pelincir.
Baru aku teringat, zaman dulu dulu muka aku tak la berminyak macam hari ni sebab,
aku suke makan ikan bakar...ikan kerisi aku paling aku suke sekali bakar.
Makan dengan kicap di tenyeh dengan cili padi.

Dan lagi satu...
Arwah mak suke masak ikan selar kuning masak pindang...x de tumis tumis nie.
Air asam, rebus dalam periuk...bile dah mendidih, masokkan ikan, serbuk kunyit, bawang di potong 4, lada hijau, sedikit garam. Kautim.
Lauk orang pantang. Itu pasal body aku slim giler zaman mude2 dulu.

Dan dan dan seterusnya,aku jugak aktif aerobic....makan macam biasa, tapi berat badan maintain.
Tapi itu DULU
Uhuks...
Nampak gaya nya tak boleh jadik nie..nak kena masok kelas aerobik balik nih

menu untuk hari ini...

Ikan selar kuning masak PINDANG
{orang Pantai timoq panggey Masak Singgang.}
Sile jangan sekali kali ajak saye makan
nasi goreng ikan goreng ayam goreng sotong goreng ketam goreng.

Amaran keras : JANGAN!

No comments:

Post a Comment