Wednesday, June 2, 2010

Lushious




Semalam, encik tunang bawa saye makan malam di San Francisco Bangi.
Saya order Salmon with Vinigrette sauce

Encik Tunang pulak order Beef Steak with mushroom sauce.
Sementara menanti makanan sampai, kami layan Nachos daging.
Sedap giler okeyyyy

Tekak saya, tekak Barat.

Hari ni...pagi pagi lagi saya bersemangat nak buat kerja. Pergi kerja dengan ceria, tibe tibe Notebook baruku berjenama HP di serang virus. Email disconnected. Webapage blank. Apakah?

Saye tidak mempunyai info tanpe komunikasi email dan I.E di office.

Benci betol ...

perkara sebegini berlaku pada aku di waktu esok nak submitt report. Esok duedate report kepada clienttttttttttttttttttttt!!!
Aku mintak tolong sana, mintak tolong sini. Nampak gayanya, tak ada seorang pun yang sudi menolongku bersungguh sunggoh. Sejak tampok pemerintahan di ambik alih oleh kompeni berjenama terkenal ni. Support untuk internal staff perlahan tahap siput babi.

Babi pun tak semput.

Suke tak suke,
saya kemas dan balik. Kalau saya stay di office tak bole buat apa apa, saya balik rumah, sekurang kurangnya saya bole guna WIFI di rumah dan sambung buat kerja. Eceh..gitu la dalam kepala otak saye.
Saya capai kunci kereta. Di satu trafik light saya perlu u turn ke arah rumah. Ehiks...
Tibe tibe saya tersedar, saya memandu terus ke Alamanda. Wahaksssssssssssssssss!
Saya pergi Pejabat pos renew lecen saya yang dah mati sejak Januari 2010. Ampon negaraku.
Saya pergi Supermarket berjenama Cold Storage. Ewah! aku malas nak pi carefour nun di hujung dunia sana..jauhhhh
Saya pergi roti boy beli curry puff. Rangup! Cesssss.Padahal...Kedai Roti boy sebelah Carefour jek.

Balik rumah...
saya on semua ala komunikasi termasok YM. Baru nak mula buat report, anak buah saye Hana..tegor.
Hana "Acik , tak makan tengahari ke?"
Aku serta merta teringat curry puff ku beli di roti boy tadi " ha'a la..acik makan dulu yek..Hana x makan ke?"
Hana " i diet u!"

OMG!!!
Hana anak buah ku dah la kurus sehelai...dia diet utk majlis perkahwinannya.

Aku?
Tomato di hiris kecik kecik kembali nampaknya tengahari nie.
Hmm...cereal Fitness di tabur milo dengan susu pun sodap juge.

Selamat menjaga bentuk badan Lily!


No comments:

Post a Comment