Thursday, July 14, 2011

Project Blue Box : Orange ceria Wein

Ahaaa!
Apa bile gambar Blue Box sudah keluar...bermaknaaaaaaaaaaaaaa...

Kak lola sedang sibuk mengentel benang dannn dannnn..manik.
Sile amik 50 sen ni, pi Pavillion pi beli Lolipop ..hahahaha ;)

kurung modern di beli siap dari Gulatis bermaterial chiffon halus.
orange , bright color...combinasi manik apa yang menarik nak ku sulam agaknya yek...
Hmmm ilham ilhammmm datang la ilhammm


Sejak minggu lepas, Wein hantar text di communicator ku...

" Ly nak tanye...amik upah jahit manik lagi tak?" begitu ayat wein padaku.
" Nak tanye balik dulu ..sebelum jawab soalan..hihi..wein nak pakai bile?" jawapan di balas dengan soalan gak tu..garang ai kan..hahahahah
"Tak urgent pun, wein dah beli lama baju ni...dah lama nak kasi Ly jahitkan manik..tak bawak bawak je " balas Wein tanpa desakan.
" Amik " balas ku padat dan tepat.

Hiks..Aku pon tak sangka sebenarnya...dalam diam diam officemate aku yang sorang ni yakin dan percaya dengan bakat menjahit manik yang aku lakukan selama ni. Mungkin dia lihat beads work aku yang terdahulu kut.

Andai di tanyekan kepadaku..sukar tak menjahit manik?
Aku yang baru setahun jagung bergiat dalam jahit menjahit manik...jawab.
senang je kalau kite belajar ilmu menjahit dari yang arif, ada minat , ada ke sabaran dan ketekunan.

Andai di tanyekan kepadaku macam mana aku boleh yakin dan berani nak menjahit manik ni?
terus terang aku katakan dari lubuk hati yang dalam, aku yakin bahawa aku memang BOLEH menjahit manikkerana berkat sabar dan tekun yang ada dalam diri aku, aku yakin aku mampu buat jahitan manik yang baik dan kemas.

Menjahit bukan sekadar menjahit yea adik adik...
menjahit manik perlukan kesabaran ketekunan kerajinan dan minat yang mendalam selain daripada kreativity serta bakat semulajadi individu dalam diri.





tibe tibe aku terasa...
Bahang Ramadhan dan Syawal semakin hangat.
Alhamdulillah, Allah beri rezeki lagi untuk ku persembahankan di sebidang kurung orange ini.

Ilham datang la ilhamm...tak sabar rasanya nak lihat wajah senyuman manis puas hati dari tuan punya kurung :))

No comments:

Post a Comment