Thursday, September 15, 2011

Jadual Waktu Padat Di Syawal 1432H


Minggu ni terasa cepat...

Semua pending work di office dah selamat kak lola siapkan.
Internal Auditor pon dah selesaikan 2 hari audit di team kak lola. Tunggu minggu depan sahaje nak kena mengadap audit findings...itu pun kalau ada. Puh kiri puh kanan...harap2 pecah la rekod kali ni tak ada findings.

Kiamat aku rasa.

Punya la sibuk, kak lola lupa nak makan tengahari tadi.
Patut la rasa kebuluran sampai rumah petang tadi. Kak lola terus singkatkan lengah kemeja. Masak roti telor.
Cicah dengan sos tomato.
Pergh lazat!

Telefon berdering...
kakak call..."sabtu nanti balik rumah yea...ada bla bla bla...singgah bla bla bla..beli bla bla bla.."
"Baiklah" balas adik pendek
Kakak " bla bla bla..kak Gayah pon nak balik jugak..bole la kite bla bla bla"
"Ok" balas adik singkat.

Tooot tooot incoming call pulak masok....
"Ahad nanti ko datang rumah yek, amik stok" suara cousin aku berkumandang di corong Blackberry
"Sabtu ko nak pegi mana?"tanye aku selamba.
"Open house, bukan sedara mara...tunggu Lily buat open house dia tak jemput2 aku pulak" cousin bagi aku sedas.
"Hahahaha hampas punya sedara!" kenakan aku rupenya dia.

Tooot tttoooo incoming call masok lagi...
"Ahad petang ko datang rumah yea...suami aku outstation ke Sarawak ..bole kite boraak2 ramai ramai" suara As di corong Blackberry.
"InsyaAllah...ko PM aku address ..nak kena  print MAP...lupa dah camne nak pi umah ko yek" balas aku pendek.

Tooot tttooot...
"Tahon depan nak order kuih Dahlia dengan lily...hari tu rasa skit sedap...boleh yea" kata kak T.
"ye ke...bole bole..nanti ly bawak dari Penang " balas aku pendek.

Beruban aku nak pikir semua bende dalam 1 masa la woi!!!
Selamat Menyambut Hari Malaysia Yall.


Dahlia...kuih raye kakak ipar aku kat Penang buat.
meh la order kalau suke!

Raye tahon ni tak habis lagi...dah ada orang tempah untuk raye tahon hadapan.
MasyaAllah.





No comments:

Post a Comment