Thursday, September 29, 2011

He makes his daddy CRY


bapak ikan lagikan sayang anak dia..
ini lagi la manusia.

***


Korang tengok Berita jam 8 pm tadi?

Sedihnya.
Aku pun naik sedih tengok pakcik sedih.

Anak dia...

Dia sebangsa dengan aku, seagama denganku jua agaknya.
Dia berasal dari pantai timur sanuun, orang belah belah sana kan cukop didikan agamanya aku rasa.
Dia sihat tubuh badan.
Dia ada degree in Marketing.
Dia jual dadah.
Dia buat ayah dia nangis

Dan


Ayah dia masih peluk dia.

Arghhh
hati aku sakit betol melihat aksi tadi.Rasa nak mencarut jek tengok muka dia.
Aku tak tahan lihat orang tua bernama IBU BAPA menangis, menahan kesakitan..fizikal atau jiwa.
Aku tak tahan & aku rasa nak PANGGG mahluk tu.
Nasib baik, dia bukan adik aku.

"Dan kami wajibkan manusia berbuat baik kepada kedua ibu bapanya, ibunya telah mengandungnya dengan menanggung kelemahan demi kelemahan (dari awal mengandung hingga akhir menyusunya) dan tempoh menceraikan susunya ialah dalam masa dua tahun (dengan yang demikian) bersyukurlah kepada-Ku dan kepada kedua ibu bapa mu dan (ingatlah) kepada Akulah jua tempat kembali (untuk menerima balasan).
"(Surah Luqman ayat: 14)

Favorite word of the week : PANGGG

Sekian.


No comments:

Post a Comment