Saturday, September 10, 2011

Eidul Fitri Bersama....Oh IbuBapak Mertuaku

Raye tahon ni...
Hari raye pertama,
Aku raye kat kampong aku dulu ler..hahahaha bertuah punya menantu kan :))


ada gaya CEO of my own company sdn bhd tak? Heee...


dengan ejan.


dengan Fara D anak buah aku...


Alhamdulillah...sayu sangat apa bila Ejan cakap " ai dah pakai tudung!!"
Syukur sangat sangat hati mu terbuka untuk menjadi hambaNYA yang lebih baik.


cantek bukan? 
Sesungguhnya DIA sukakan yang cantek lagi indah :)

***
Masok hari raye ke dua...bermula la kisah,



Aku bahagia di berikan peluang menghirup udara segar dan menghargai bumi bertuah ini

  
sejak kecik lagi aku hanya dengar cerita dari buku2 dan tv sahaje tentang resam PADI


Sesungguhnya semua yang di atur kan buat hambaNYA adalah yang terbaik.


Suatu hari kau akan Mengerti...


Happy Merdeka Raya Yall!
Kak ipaq aku tu...kami NGAM! hahaha


Kerja aku snap sana sini jer...kahkahkah


Hidup tak selalu cerah, di tiup ribut taufan, padi sujud ke bumi lemah tak berdaya.
Siapa kite untuk mengingkari keBESARAN Allah s.w.t


Allahu Akbar, cantek sangat suasana pagi tu...tak pernah aku miliki sebelum ini.


Saling memerlukan satu sama lain.

***

tahon pertama aku beraya di perantauan desa terchenta encik suami di Utara Peranchis...eh tak tak...
di Perleh. HEEEE...yea, saya kawen dengan orang Perlis.:)
Memula sampai Perlis pukul 12 malam...aku nampak,
kereta abang ipaq aku ada,
kereta abang ipaq aku yang menetap di Penang pon ada,
kereta Mazda sport sapa punya plak ni??? adik ipaq aku pon ada.
Wah! lengkap seisi keluarga gitew...

Pintu rumah terkuak luas...ibu mertuaku yang tersembul di pintu menyambut kepulangan menantu comel dari Kolumpo.Ahaks...[menantu comel merujuk kepada wajah yang dah tidow bangon semula ler...]

berhari raye di perantauan sebagai manusia yang bergelar Menantu di sampuk macam macam perasaan...antaranya,

Nak kata nak nangis tak,
nak kata hejoy sangat sangat pon tak...
Al maklom la...hakak ni sentimentel skit bab bab hari raye ni...
almaklom lagi sekali, nasib anak yatim piatu gini ler

Hujan emas negeri orang, aku tetap bahagia di negeri sendiri gitu..uhuks!

Pendek kata...raye tahon ni aku pokai...
Aku tak berapa pandai nak budget duit raye lagi memandangkan ini hari raye pertama ku di sisi suami.
Tengok korang hari raye tahon depan yek...kahkahkah {gelak mahmud june dah mai dahh..}
habis duit budget bo liao buat sedekoh kat anak anak buah encik suami yang comel2 lagi kemain bijak mintak lebih...Ops!!! Hahaha...bertuah kan budak budak zaman sekarang....kan?

Zaman akak lola kecik kecik kemain comel gak dolu2...
Orang tua tua pesan, dapat duit raye cakap apa?....cakap terima kasihhhhh Mak Lang.
lepas tu simpan dalam tabung UNTA demi masa depan yang cerah kan.
kumpul baik baik buat bayar duit kertas peperiksaan dan yuran yuran di university kan.

bukan macam budok budok zaman sekarang...
dapat duit raye...jam jam tu depan mata kite dia bukak keluarkan RM sepuloh ringgit yang dah berkedut sebab tak pi tukar kat bank kan.
Lepas tu ...lepas tu....yang bab tak leh berapa nak tahan...siap sound mak lang " sikit je maklang...bak la sehelai lagi buat pembakar semangat nak PMR nih"

Mak lang dengan senyuman di reka cipta dalam hati " Apakah?"

Walau bagaimana pon...
Mak lang bahagia dengan kerenah kakak kakak ipar yang suke bergossip di hujung dapur dan
anak anak buah yang buat lawak badut memeriahkan rumah di desa halaman Tok dan Wan.
Pengalaman indah yang sangat bermakna...macam tak sangka aku kawen dengan orang Utara Peranchis.
Ahaks!

Jom merayau sekitar Perlis.



Bunga kebangsaan. Ye aku memang Patriotik. 


Halaman asmara


Pergi raye umah cousin encik suami..ini gamba kami bukan gamba cousin encik suami.
Apakah? hahahaha dtg rumah orang amik gambo keluarga sendiri.
Hahahaha tak dapek den nak nolong hahaha


Town ..carik roti canai.


Kelapa sejuk yall


Setiap kali pergi padang besar, aku mesti pekena Pulut Ayam.
Kalah org Perlis ko sekarang na. Heee


 Aku tak tahu nama bukit ni...scenery cun tapi bau persekitaran tak best...bau alkohol kata encik suami.


Lepas raye umah mak ngah kat sebelah...
mak mertua ku kata " moh amik gambar sekeluarga"


Salam Aidil Fitri dari Kak Lola buat semua menantu menantu yang berhari raye buat pertama kalinya di rumah ibu mertuaku.

Hee...





No comments:

Post a Comment