Thursday, October 20, 2011

Adegan yang anda malas nak baca



Pagi  tadi masa aku memandu ke tempat kerja,
Aku follow buntut mat motor bawak bakul sayur besar kedaung dengan berhati hati di selekoh menuju ke office aku.
Selekoh bahaya tu kalau memandu laju.
Simpati aku melihat baju lusuh dan kasut Pua Chu kang di pakainya yang dah naik comot.
Sukar rasanya hidup di lalui beliau...menyara keluarga agaknya. Detik dalam hati perempuan ku.

Maka,
Aku tak nak la potong dia...
Aku risau la nak memotongkan, takot2 terlanggar bakol dia sebab sebelah aku ada kereta di sisi yang sama sama berhati2 di selekoh tu.
Dah la simpang tu bercabang tige kan. 1 nak ke cyberjaya., 1 lagi nak ke uniten, dannn 1 lagi nak ke Bangi. Jalan bercabang biawak aku panggil jalan tu. Phewwwwwwwwwh.

Tibe tibe...
dah nak habis selekoh tu...aku nampak mamat tu  campakkan plastik air teh taarik yang dah habis di hirupnya.
depan bijik mata aku okkkkkkkkkkkkkk.
Dia minom teh tarik atas motor pastu buang plastik tu macam tu saje.
Pergh!

Aku teros rasa nak langgar dia,
lenyek.
Reverse,
lenyek lagi sekali.

Huh!
basket betol mamat tu.
Sakit hati, sakit mata aku.

***Macam mana maju pun negara aku ni. Warganegara tak berfikiran maju. How ? Sedey.

Kalau nak carik Syria Baldu...kat sini ada cantek2 :))  >>http://myjumaa.blogspot.com/



.




No comments:

Post a Comment