Thursday, October 20, 2011

Lola dan kawan kawan Jumpa Celebrity

Kakak senior bawakkan beberapa beg plastik kecik kecik.
Ada cekodok ikan bilis,
ada wadey kecik kecik { betol ke ejaan wadey aku tu? lantak...mak tak keje kat dewan bahasa dan pustaka..mak lanyak je..heee }
Ada cekodok cili kering..kecik kecik.


Mushroom goreng ni sedap...rasa macam ayam kalau makan panas panas.


Aku dan sahabat berempat. Baham. Ngap ngap ngap.
Aku "wei nak lunch kat mana hari ni wei?" sambil ngap ngap wadey dan cekodok penoh molot.
Sahabat menjawab sambil berlalu bla bawah wristlet masing masing terkonteng konteng " Bar-tra la..." port biasa kami lunch.{canggih kan..kompeni aku ada BAR ...korang ada?}
Aku ikot je dia orang.

Sampai di lobby entrance,
geng2 team lain pon nak keluar makan tengahari
Aku "korang nak pegi mana woi?" { aku memang suke jerit jerit kat office...macam kompeni bapak aku punya lagak aku ...ala dah biasa dengan mereka, macam adik beradik dah keje kat sini..}
Abang Mie "semenyih...makan nasi ayam..korang?"
Aku "roundabout jer...." { round about merujuk kepada kedai mobile tepi jalan bederet2 dekat UNITEN tu...}

Driver membuat pemanduan berhemah, sampai di destinasi...
Aku nampak geng yang kata nak pegi Semenyih makan nasi ayam tu turun kereta sekali lepak kat meja yang sama.

Apakah?
Muka masing masing selamba macam 12 tahon tak jumpa. Kami duduk meja yang sama.
Macam biasa, pak nujum yang sorang tu order Mee Sup Daging lebih.
Aku teros "nak macam tu Bang"
Sahutan dari sahabat sahabat "saya nak mee hoon daging lebih"
Sorang lagi sahabat yang lebar sikit "saya pon nak jugak""
Abang jual mee sup daging lebih berikat tuala atas kepala jawab "2 meehoon daging lebih, 1 mee daging lebih?"
We ols "betol!"{ kecoh kemain macam kanak kanak darjah satu sesi 2011 menjawab. :)))))

Sahabat aku yang kurus tu kemain laju makan rojak sotong. Orang lain dah kebuluran menanti.
Sahabat yang menghadap ke jalan raya.."zizan nin.. "
sahabat aku yang kecik pulak ..dia duduk tengah tengah.."mana ..mana?"
aku toleh 360 darjah nak tengok zizan nin. Aáh ...rendang sahaje pelakon tu rupernya. Manis  ;)
Sahabat yang tengah belasah rojak sotong dari tadi duk diam keras fokus kat makana saje..."sape?"
semua minah dan mamat lepak yang tengah menjamu selera memandang ke arah aku...{sebenarnya memandang ke arah Zizan nin di belakangggggggggg aku..}
Zizan nin "bisik si G.
sape? "si Rojak sotong masih tak dengar
Zizan Nin laa "aku cakap kuatkan suara sikit. { zizan nin dah berlalu pergi }
Sape? aku blur ar ari ni..Lapor "kata sabahat sambil belasah mee hoon sup pulakkkkkkkkkkk.

Aku punya...sukun goreng. Aku beli seringgit. Aku makan sorang
Kawan kawan kata makan sukun Angin.
Aku makan elok je..x angin pon.

***

Äku rasa budak kurus memang kuat makan ar. Usus dia panjang sampai ke Ipoh.  Serius, lepas tu dia belasah cendol jagung pulak. Lepas tu dia beli Tapai goreng pulak. Pastu dia beli Mushroom goreng pulak.

Penat aku tengok ko mengunyah jek Joyah! Dah jom balik..kerja! wakakaka
Aku bukan jumpa, Zizan nin beli air kat Roundabout. Tu je kisah hari ni.
Sekian.


Lola in Mood  bahagia, tapi rasa badan dah start mengGemok, tapi masih makan je kerjanya.
*** kalau nak carik Shawl Stripe Cotton best...
sini ada >>> http://myjumaa.blogspot.com/2011/10/shawl-zahrah-stripe-el-zahraa-rm35.html

No comments:

Post a Comment