Monday, October 24, 2011

Makanan Sihat | Tahu Bakar Best & Terbaik


Sekali sekala makan tenghari gaya sihat.
Erk! hari hari aku makan gaya tak sihat ek?
HEEE...lu pikir la sendiri Lola oiii

***

Kat mana nak makan tahu bakar terbaik?

Aha! pergi la ke Semenyih...
kat gerai beratap zink tu
ada
cucuk udang 
plussssssssssss
tahu bakar
plusssssssssssss 
nasi ayam power.

Kat mana lagi kalau bukan depan sekolah kebangsaan cina kat semenyih tu.

Aku dengan kawan kawan 
serbu tepat pukol 12:30
sampai di sana...orang ramai dah beratur panjang nak dapatkan tahu bakar dan cucuk udang best.
Aku dah kawan kawan terus buat order.
Aku "dua cucuk udang, dua tahu bakar ye kak""
Kawan aku si kurus pun sama.
Dah makan punya makan.
Muka dah mula naik ketat sebab perot dah kenyang akibat ke tamakan
Maka lain kali kena order
1. cucuk 
2 tahu bakar...atau sebaliknya.
Ikut suke tekak masing2.

Seriusly kalau amik 2 tahu bakar 2 cucuk udang = kembong usus :))))

Tahu bakar yang di hasilkan di sini di buat dari rumah.
Goreng di luar, lembut di dalam.
Gemok.


Malas nak cerita banyak banyak,
tepuk dada capai kunci kereta terus ke sana.
Kena rasa sendiri akan kegebuan tahu bakar Semenyih yang enak lagi lembutttt itew.

Hujan lagi petang ni.
Korang dah ucapkan doa belum?
Orang kata doa waktu hujan hujan ni..cepat makbol.
Doa doa 







No comments:

Post a Comment