Thursday, March 11, 2010

Perempuan mesti cantik sampai Mati

Wajahku sebelum experimen di jalankan
- Nak jadi duta Cocoa collagen Power Plus layak? -



Rasa macam dah lama tak menulis kat sini. Heee...Aku bukan la sibuk sangat dan bukan la tak sibuk langsong. Tapiiii sejak balik bercoti makan sea food di Bagan lalang dengan teman teman hujung minggu lalu mengingatkan aku kembali supaya lebih banyak menikmati keindahan kurniaan Ilahi daripada terperap dalam bilik menjahit manik mengejar wang ringgit hasil jahitan manik semata mata.

Best giler lepak tepi pantai...oh kulit pun sudah mulai TAN. haha

Angin sepoi sepoi meraba pipi aku petang itu masih aku rasai...gelak ketawa bersama teman teman masih terngiang-ngiang dalam ingatan. Gambar-gambar aku belum sempat nak collect dari juru foto juru foto amatur untuk di kongsi bersama.

Pesta belon panas 20 march nanti bakal jadi activity seterusnya...gitula kata teman teman, tapi aku terpaksa tarik diri. Ada kenuri perkahwinan sahabat semasa di university dulu harus aku hadiri 20 Mac nanti di JB.

Berbahagia la korang yek di pesta belon panas. Aku nak pegi jugakkk. Uhuks...

Ha'ah, hari ni aku rasa Mood aku Elek.Lepas masokkan baju baju kotor ke dalam washing machine tibe tibe...macam ada mood sikit baik la terasa nak berkarya...karya taik....terasa nak menulis.

Actually, hidup aku lately terasa macam pelik...
apabila hidup ini terlalu aman, aku rasa bosan.
apabila hidup ini terlalu chaos, aku rasa macam nak pengsan.
Pelik pelik...
Bersyukur la nakkkk....Beduk! bunyi kotak terhempas di meja kerja office ku petang semalam.Produk kecantikan yang aku tunggu tunggu sampai jua. Yeay!



Di usia mencecah 40 tahun tak lama lagi nie...Halamakmk! woweeee rasa risau la dengan masalah seperti masalah kekenduran kulit,kedot kedot, kemantapan, ke anjalan dan kemontokkan semua nie... :)). Lepas minum camporan biji kopi dan koko ni harap harap kulit aku lebih bergebu gebu.

Bile belek belek balik sebuah buku tulisan Dr HM Tuah iskandar...aku teringat ayat tulisan Doktor, bak kata Dr HM Tuah Iskandar Al-Haj..."orang perempuan ni suke sangat risaukan bende bende yang dia ada..belum lagi risaukan bende bende yang dia belum ada...contohnya, BMW 7 series, 18 billion dalam akaun la, banglow mewah di South Beach la".

Haahaahaa...aku kalau verangan memang A.

Dr ada berpesan dalam sebuah buku bertajok, kalau nak jadi, JADI..."dalam hidup ni kite tak perlu risau kan apa apa...semua kejadian Allah itu di ciptakan cantek seadanya, cantek di mata orang ini, tak semestinya cantik di mata orang itu...so buat apa la nak risau risau. Tenang tenang saje"



No comments:

Post a Comment