Saturday, March 6, 2010

Kata kata kamu Bisa

orang selalu kata...
Yang benar itu bisa...Yang benar itu pahit.
Pahit cam peria.
Tak sedap langsong rasanya!



adat berkawan...biasa le.

Hati ini tertusuk pedih oleh kata kata kamu malam tadi.
Kamu perlu tahu, kamu perlu fikir ....bahwa sebelum kamu berkata kata...

bukan kamu sahaje dalam dunia ini sensitif...aku pun apa kurangnya.
bukan kamu sorang saje dalam dunia ini punya hati...aku jua ada perasaan.
{{{{{Ada sesetengah perkara tak sesuai di bawak bicara dalam YM brother.}}}}

Nasib baik...nasib baik
Aku ini di lahirkan penyabar, tidak mudah melenting.
Sifat arwah ibu aku warisi rupanya.
Sabar itu Iman & Amarah itu Syaitonnnn.
Mungkin kini aku semakin dewasa.
Mungkin kini hati ini lebih tabah menerima tegoran dan kritikan.
{{{{Lantak kamu la nak kata apa...aku dah mintak maaf beribu kali, kalau ko tak reti nak maafkan...apa la guna mohon maaf sejuta kali pon kan.}}}}

Aku terima, aku bersyukur Allah curahkan padaku ke tabahan ini.

Tiada siapa yang kata hidup ini Mudah.
hari ini aku kenali kamu...sebagai...
bukan kamu yang biasa...kamu yang luar biasa.

kamu yang keras hatinya....
kamu yang sensitif rupanya...
kamu yang agak complicated dan kritikal dalam pemikirannya
kamu yang mengungkit kisah lama
kamu yang masih belum mampu melimpahkan kasih sayang,
menerima kekurangan diri sesama manusia.
{{{{ kroniknya la hati kamu yea }}}}}

Nasihat aku,
MAAFKANLAH...
Andai kamu memaafkan
Hatiku ini tak perlu rasa sakit tertusuk duri oleh kata kata kamu.
LUPAKANLAH...
Andai kamu melupakan
Minda ini tak perlu tahu bahawa pemikiran kamu sekritikal itu rupanya.

Aku tidak salahkan kamu meluahkan perasaan terbuku dalam hati kamu,
minda kamu,
tangan kamu,
hati kamu jua terluka sewaktu aku berjanji pegi ke rumahmu suatu waktu dulu...
dah lama la wehh....

aku tahu...
ye aku akui, aku pernah melakukan kesilapan dan kesalahan membatalkan niat asalku di saat2 akhir.
kadang kala perkara berlaku padaku bukan ku pinta waktu dan saat nya menimpa.
Aku harus memilih antara 2. Kadang kala aku terpaksa...

Aku manusia biasa... aku tak berdaya, untuk kamu... aku tak mungkin berada di 2 tempat dalam 1 masa yang sama.
Aku manusia biasa...aku tekad , demi keluarga, orang orang yang aku cinta...aku mungkin gagah berada di 2 tempat dalam 1 masa.


Aku hanya mampu mohon maaf atas ketidak mampuan aku,
aku tak bisa jadi manusia lain kecuali diri ku sendiri.
Terima kasih kerana masih sudi bersuara dengan ku semula.


"Aku mungkin akan lupa kata kata kamu tadi, tapi kamu mesti INGAT...
aku tak mungkin lupa rasa BISA yang kamu lemparkan malam ini"

No comments:

Post a Comment