Saturday, April 18, 2009

You not the SAME person u were Yesterday


Suke atau tidak... Yea aku berubah.

Kebiasaannya, aku pilih untuk menjadi manusia yang lebih baik....menjadi lebih positif. Aku pilih kerana aku bertanggungjawab dengan jalan kehidupan yang aku pilih. Aku tidak sekali kali gemar menyalahi manusia selain diri ku sendiri. Aku manusia bertanggungjawab atas tindakanku.

Di luar kebiasaan pula?Ah! aku tak biasa....

Semalam aku sihat, aku jatuh sakit dan hari ini aku kembali sihat.Aku lihat diriku di cermin ...

Aku masih orang yang sama? Mana mungkin...

Sewaktu sakit ku...
Kakak ajak aku solat subuh pagi itew. Aku bangkit dalam sakit. Aku mandi dalam dingin suboh. Aku kuat kan semangatku demi kesihatan normal yang aku inginkan.Aku bukan manusia yang sama waktu sihat ku.

Sewaktu sihat ku...
Aku lupa solat subuh, aku tak mandi sedingin air shower seawal 6:30 pagi.Gile apa? bisik hatiku. {ah!syaitan rupanya}.

Kini lepas baik dari sakit, aku bertanya diriku sendiri. Adakah aku orang yang sama semalam?
Aku cuba jadi ceria seperti sedia kala, namon aku tahu jauh di sudut hatiku...aku tidak seceria....kerana aku sudah merasai kesakitannya. Aku di beri peluang kedua sebenarnya.

Peluang untuk aku jadi lebih baik, lebih bersyukur ke hadratnya, lebih menghargai apa yang ada bersama ku kini, lebih matang menangani apa yang pernah ku lalui, lebih kuat dari semalam, lebih yakin menyayanginya sepenuh hatiku.

Namon aku manusia, mudah benar aku rapuh menjadi manusia yang melupakan, menyakitkan,besar kepala, degil dan ego.

Aku angkuh sebagai hambanya.

Namon, aku hanya manusia biasa. Apabila aku terluka dik perbuataan sesama manusia, aku terpaksa pilih untuk terus menjadi aku yang biasa, atau memaafkan dan melupakan yang melukai aku. Ah! Aku tiba tiba jadi emotional. Aku ada perasaan. Peduli apa...hati aku, dunia tak mungkin paham.

Telah jadi sifat ku di ciptakan diri ku sebegini rupa... aku baik pada yang baik kepada ku.
Aku pergi melangkah, meninggalkan semalam dan tidak mungkin ku toleh ke belakang kembali melihat dirimua...apabila hati ku di lukai.

Aku manusia biasa.



No comments:

Post a Comment