Tuesday, November 22, 2011

Ku gembira tak terkata, kau bersedih berteman air mata



Wah tajuk!
tak penah di buat penulis berkaliber kan..wakakaka

***


Happy lagi hari ni...
Walaupon batuk berdekah dekah tak baik lagi.
Batok pun batok la.
Janji hati ceria gembire.


First.
Kawan aku tibe tibe email gambo R.I dengan mak we dia.
Tengok R.I bagi komen dalam alaaa cite apa ntah aku tak ingat, R.I mohon hak dia sebagai pelakon di hormati dan di hargai juga seperti mana reporter2 Malaya yang demanding good2 dari pelakon2 kan.

I loike statement you...you know.
Aha! korang tonton la Melodi jam tengahari channel TV3 tu haa...sambil2 bagi statement pasal kisah peribadi beliau dengan Tiz sambil pandang2 Tiz tu betol betol buat aku rasa nak tampar2 muka R.I kekiri kanan, ke kanan lagi sebab cute.

Romantik hokey mamat ni. {senyum kepot2 sendiri..apa hal ko Loyah? :))}

Okla, ai layan perasaan je kejap. Perasaan ni bukan boleh di layan sangat. Kang jadi lain kalau layankan sangat. Cecukup la tu yek.
Ramai yang namakan hero kegemaran aku tu sebagai Hero Tamil Malaya Baru
nama manje yang sunggoh horrible di gegendang telinga aku.
Kalau lahhhhhh...dia org tahu yang R.I pun panggil dia org Cengkerik, Tenok ke kan..ntah apa macam perasaan dia org kan. See u in court la agaknya.
Hiks.

Donia donia.

Tapi bagi aku, {sambil senyum kepot2 menyokong R.I ..kesian korang yang cemburukan kejayaan R.I} ko hero tamil pon, ko tetap menjadi pelakon pojaan hatiku Tumijah...eh! tumijah plak..wakakakakaka
R.I..i know u work hard, and i always support u. Auw! jgn mare makwe ..;)

Second,
Dengan berani dan yakinnya.
Tengahari tadi, stock no 5 kami dah mencecah ribuan ringgit untuk pelanggan JUMAA yang kami kasihi.
Caya la accounts department. Berani eh buat pelaburan juta juta. Kih.
Kalau nak maju besar, kena berani amik risiko besar. Itu yang aku belajar dari kelas pelaburan masa di ITM dulu. Eh ye ke? Alaa...janji stock dah amik.Apo dah nak di kato jang.

Bak kata pepatah abang ipar aku, quote yang menarik perhatian " i treat my painting Expensive".
Pendek cerita...
kalau nak hidup dengan gaya expensive, kena la jual painting expensive ...kan.
Kalau nak hidup dengan gaya sederhana, jual painting murah. Confirm la gaya sederhana pun belum tentu dapat.
Silap silap, tatak huntong woo.

Walau apa pon gaya dan konsep yang kite jalankan/ ambil dalam apa jua jenis perniagaan.
Biarla ianya memberi kebaikan kepada kedua dua pihak.
Yang menjual begitu juga yang memiliki.
Namun, dalam policy perjajaan yang aku dan sahabat ambil.
Konsep kami simple dan sederhana....kemampuan, keselesaan dan kualiti.

Harapan kami hanya satu...semoga semua yang muda, tua, sederhana manje jelite...
mampu menikmati keselesaan dan kualiti dari koleksi JUMAA. ;)

Manusia zaman sekarang ni sebenarnya sangat bertuah di berikan pilihan yang sangat banyakkkkkkk dan bersesuaian dengan ke hendak hati. Allahu Akbar.
Malangnya masih ramai juga yang gemar sangat mengeluh dan terus mengeluh , mengadu sukar hidup dalam negara ni.
Aku pon tak paham. Dan tak kuasa nak paham.

Sebab aku tak mahu tergolong dalam golongan yang tak sudah sudah nak komplen jek.
Look at the bright side la der.

Thirdly
Harimau Malaya Menang!!!!!
alaa menang penalti..kata budak sorang tu.
Bisa jek badan aku bile dia langsong tak tunjukkan semangat yang di curahkan semalam.
Apapasal warga negara Malaya tak yakin dengan product sendiri ek.
Sedih betol.

Walaupon aku memang tak berkenan dengan Fakri. Wadahel.:))
Cekodok ikan bilis hangus pon sodap..kahkahkah
Tunggu sama sama nyanyi Negaraku ok malam tadi.

Selamanya harimau malayaaaaaaaaaaa.
Jum beli PALAZZO kat JUMAA

RM 85 /= jer


eh korang...sudi2kan la LIKE page JUMAA hakak tu eh. LIKE eh eh eh.
Thanks.

No comments:

Post a Comment