Saturday, November 5, 2011

Macam mana nak simpan tudung yang banyak ni?



Ada orang simpan tudung ...gantung { banyak makan space bilik cenonet kak lola kalau camni...}
Ada orang simpan tudung bertaburan dalam bakul... {ni bukan simpan, ni campak jer..hikhik}

Well,
manusia dalam muka bumi ni kan macam macam ragam...maka,
macam macam cara & ide juga untuk simpan tudung kan ;)

Bagi kak lola,
kak lola suke dengan cara camni...
ide di ceritakan oleh sorang adik manis...bile dia nampak makcik dia organize tudung berawning.

Senang nak pilih color sesuai dengan baju pagi2 bute nak pegi kerja... :)

Lipat kiri dan kanan tudung ke tengah.
gulung,
masokkan lebihan kain gulungan ke dalam awning..untuk jaga awning tak cepat kedut/rosak.
simpan dalam box.

Tada...

Alaaaa..leceh la nak kena lipat2.
Malas!

***

[Mari baca ini cerita...semalam sahabat kak lola pakai baju ala ala jubah merah berbunga2 dengan
tudung baldu kaler merah jugok bercorak,
kombinasi merah cili di baju dengan merah maroon di tudung menampakkan beliau sarat dan serabut dan
tak match.
Well, selalunya kalau tak kena dik mata...kak lola amik tindakan diam kan diri je.

kedengaran...suara

abang sayang menegur sahabat.."apa ko pakai tudung macam ni..pening la"
sahabat ...ala aku Malas la...hari hujan, anak aku bangun lambat nak ke sekolah..malas dah aku nak pilih2 tudung...Lily yang ajar aku pakai macam ni "

Aku yang duk sebelah meja...
Dussssssssssssssssss!!!! tibe tibe nama aku UP di situ.
Rasa nak bukak silat drunken master swing kau lipat jadi meja sebab babitkan aku dalam bab KEMALASAN.


Kalau dah untuk kebaikkan diri sendiri pon malas,
hmmm..agak2 diri tu rajin bebenor tak buat kebaikan untuk orang lain?


Renung renungkan.
Malas bukan sifat dan sikap yang aku BANGGAKAN.
Sile jangan babitkan aku...aku tak suke.
Alaa gurau je...Aku TETAP tak suke. Aku serius.Full stop.






No comments:

Post a Comment