Monday, August 1, 2011

Selamat menjalani Ibadah Puasa


4:00 pagi...kedengaran suara encik suami memanggil manggil.
"dah pukol 4 pagi...nak masak nasi tak?"encik suami bertanye di tepi pintu bilik tidur Subuh tadi.

Hari pertama aku bersahur bersama encik suami.
Aku bingkas dengan segera, tak kuasa lagi nak melayan kerenah mata yang mengantuk.Usia dah meningkat tua, bukan macam mude julite dulu kala...malas liat nak buka mata bersahur.
Isk isk... segan plak mengenangkannya.
Tak matang sunggoh aku waktu itu.

Sayu rasa hati dengan segala nikmat yang Allah kurniakan hingga hayat ini.

"ha'a ye la..nak turun ni" balas ku masih mamai2 dalam bilik yang masih gelap.
encik suami dah turun menunggu di bawah
Bersama sepoi sepoi dingin pagi,
aku masak nasi,
aku masak telor masin 2 biji, 1 untuk aku dan satu untuk encik suami berserta
kuah tomyam daging
Menu bersahur kami berdua buat tahun ini.

Bahagia je rasa dalam dada ni...
apabile melihat encik suami menandah tangan membacakan doa berpuasa seluruh Ramadhan buat kami berdua.
Gaya makan paginya pulak sebijik macam makan tengahari dah ha..
Aku gelak kecil sendirian.

Alhamdulillah, Ramadhan ku tahon ini berdua ;).
Moga moga ibadah puasaku dan encik suami lebih barakah dari tahun tahun sebelumnya. Amin.

Korang bersahur menu apa hari ni?o ohhh..no no no..tak mo cerita pasal menu dalam bulan ni..Heee.
Mampukah?

Dah azan Subuh. Jom kite...:))


No comments:

Post a Comment