Thursday, August 18, 2011

Project Blue Box : Goldie Green Tocang Dah Siap


24 jam sehari ...

Aku rasakan pendek sunggoh waktu yang berputar hari ini.
Selesai sudah jahitan manik tocang di baju raye ku sempurnakan buat sahabat.
Senyum kemain panjang sampai ke cuping telinga apabila aku serahkan baju raye bersulam manik miliknya.
Dari senyuman itu, aku mampu berlapang dada. Lega, sahabat sukekannya.

Riuh kecoh sebentar bergembire dengan kurung Aidil Fitri yang telah ku siapkan.
Kakak senior datang menghampiri.
Baju kurung untuk di gayakan di hari rayanya jua dah di siapkan oleh tukang jahit dari Melaka.
Tak semena-mena ada hajat di hati kakak senior yang terpendam selama ini.
Beliau berhajat mendapatkan sentuhan manik dariku dalam diam diam rupenya.
2 pasang baju di serahkan kepada ku untuk di penuhi dengan sulaman manik di baju kurung cotton berwarna pink lembut milik beliau dan anak perempuan kesayangan.

Alhamdulillah, rezeki Allah limpahkan lagi di Ramadhan yang mulia ini.
Dalam senyum manis mensyukuri nikmat yang Allah beri...tersimpul dalam hati satu lagi harapan menggunung tinggi...
&&&&&


Sebenarnya...
Aku lelah menanti seharian di hadapan laptop semalam. Harapan yang aku sandarkan terlalu mencakar langit agaknya.
Orang tua tua pernah berpesan, usah di harap pada sesama manusia...kelak kamu kecewa.
Ah! orang tua tua banyak sangat benarnya kata katamu itu...

Hasil kerja yang ku tunggu2 sejak semalam, akhirnya..
di persembahkan ke mata dunia. Ah! tak seberapa rupe rupenya...
Aku kecewa sampai tak terkata.
Bisu seribu bahasa.

Aku luahkan pada dada buku muka.
Aku luahkan pada sahabat.
Alhamdulilah, aku ada sahabat yang memahami derita memendam dalam jiwa.

Walau apapon keadaannya...
perjalanan hidup perluku teruskan hari ni dengan semangat baru.
Aku kan optimis orangnya...



No comments:

Post a Comment