Thursday, August 4, 2011

Doa hari ke 4 di bulan Ramadhan



Ya Allah,
kuatkan lah aku untuk melaksanakan perintah-Mu,
dan berilah aku manisnya mengingat Mu,
bimbinglah aku untuk bersyukur pada Mu kerana ke dermawan Mu,
dan jagalah aku dengan penjagaan Mu dan perlindngan Mu,
wahai Zat Yang Maha Melihat.

Amin

***

8 jam kat office,
setiap kali waktu berehat
sahabat2 buka cerita tentang resepi makanan,
masak lauk apa,
masak macam mana yang sedap,
masakan lauk apa dengan apa yang sesuai,
kuih raye,
kuih petang untuk berbuka...
nak tak nak, aku yang berada di kalangannya melayan mendengar senyum dan sekali sekala menyampuk.


tapi sebenarnya

jauh di sudut hati ini...
tertanya tanya..."korang tak nak ke bercerita tentang...
isi Al Quran dan hadis di bulan yang mulia ini?"


hmmm...apa pun keadaannya,
Alhamdulilah..hari ini
aku berjaya kawal mulut untuk kurang berkata-kata yang tak sepatutnya.

jom...banyakkan baca Al Quran.



No comments:

Post a Comment