Sunday, August 21, 2011

Iftar bersama Geng Sengal

Tadi kununnya nak berbuka beramai ramai di FLORA...Ampwalk, Jalan Ampang.
Alaaa restaurant cantek berbunga2an tu...Korang tak pernah pergi? Aku pon.
Kah kah kah...

Sampai je kami di area parking, aku dan Zanos dah ternganga sebab ternampak beberapa orang artis berbaju kemain glam berjubah chiffon biru dan hitam.Tinggi lampai dia org nih...sape yea?
Biasa la kan...dah nama pon artist, aku pon belek la ..dari hujung tumit ke hujung ghambut.....sekalli toleh. Waaaaaaaaaaaaaaaaoweeee si Dynas dan Yasmin Hani rupenya.
Dengan wajah siap make up cantek comel macam baby Doll.
Kami sama sama naik ke ruang legar lobby Ampwalk.

1st time seumor hidup aku masok building ni kau.
Di sebab kan FLORA lah, building ni nampak agak bernyawa aku rasa.

Di hadapan FLORA,
zanos pon pegi tanye khabar berita tentang reservation untuk kami 10 orang berbuka di buat beberapa hari lalu.
tibe tibe...awek FLORA tu bole jawab " maaf sangat2 ...kami tak terima reservation under nama cik zanos"
"Cik ingat tak sape nama orang yang amik reservation tu...sebab saya memang tak terima reservation cik untuk 10 orang hari ni" gituuuuu.
"hari ni kite ada 20 pax, ada 15 pax ..tapi untuk 10 pax tak ada saya terima" jelas si awek reservation.

Deng!
Aku tak rasa apa apa pun masa statement tu di keluarkan. Zanos dah celaru. Kawan kawan dah menuju ke AmpWalk.

Sebelum tu..aku dah nampak cik adik reservation geleng2 kepala masa mamat yang checkkan reservation list.
Tak pon...
Ntah ntah, dah dia org saje buat buat tak nampak sebab hari ni ada sesi fotoshooting artis artis ni sempena Aidil Fitri kan.

Tak ada rezeki gamaknya, kawan kawan yang masih bertempiaran di atas jalan raye...sampai jua di restaurant arab Al Musafir bersebelahan FLORA.
Nasib baik buffet yang di sediakan sama taraf harganya dengan FLORA. Badan duk dalam Al Musafir tapi kepala tetap ke FLORA. Wahaks.
SAdis la jugak kejadian berlaku hari ni.

Di Al Musafir...

Aku " apa ni zek? sambil tunjuk ke arah kumpulan kurma kurma dari timur tengah di ambil zek.
Zek jawab selamba " kurma goreng!"
Makan punya makan. gelak dan gelak.
Berposing dengan anak arab.
Belajar budaya arab Iraq skit.

9"30 malam kami beransur2 balik rumah masing2..
Addy " si zek nak kena sekeh dengan aku nih...aku ye ye percaya kurma goreng"
zana " kalau aku cakap tu cakoi potong 18 ..ko caya tak?"
Addy " hahahaha korang memang siot je kan"

Walaupon tak dapat menjamu selera di bawah rimbunan FLORA, aku tetap happy macam biasa.
Maklom la, dah lama tak jumpa sahabat2. Ada ada saje yang jadi bahan dan jadi mangsa.
Tak sabo nak cerita pasal kurma goreng dengan Dianos si mak Yong.

Malam ni bole tidor lena sambil senyum...ketuk ketuk Ramdhan beradu dulu ;)
{Muka aku iras2 sheila rusly kata dia org...ceh!}

No comments:

Post a Comment