Monday, February 28, 2011

Kesuburan



petang semalam,
Aney potong rumput datang ...basikal di sandarkan kat batang pokok di luar pagar.
Abang mahu potong ka? tanye si Aney.

macam selalu, dia memang encik suami ambil jadi pakar potong rumput yang dah mencakar langit
di halaman hadapan rumahku.

Pagi tadi, masa aku nak siram dan berbual bual manje dengan pokok bunga raya ku yang sedang subur membesar.
Aku tenung- tenung tak ada.
Aku pandang - pandang tak ada.

uhuks
Dah la kemain sukar aku nak hidupkan pokok bunga raya tu.
habis di mesinnya sampai lenyap dari bumi.
Nak kena mesin la Aney ni tau.
Haih!

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Ahaaa...Macam kebetulan pulak....
hari Ahad...pagi pagi aku memang suke bukak TV9, program Nasi Lemak Kopi O

Doktor Adilah ni sweet je orangnya.
Senyuman manis tak lekang di bibirnya masa dia menerangkan.

Ayat yang di gunakan pun mudah aku fahami dan ingat.
Suke la dengan doktor macam ni.
Pendek kata doktor mesra alam gitu.
HEE

Dari doktor aku belajar bahawa jangka hayat sperma wanita hanya dapat bertahan selama
24 jam sahaja. Selepas itu sperma tidak lagi matang, mati atau layu di tasik madu.
WOhoooooooooooo

Manakala bagi lelaki pulak jangka hayat sperma mereka mampu bertahan
lebih lama dari wanita iaitu
3 jam.

Serta merta aku rasa...aku rasa...hmmm { nape korang senyum senyum plak? haa haa hahahahahaa}
aku rasa subjek Biology sangat menarik di pelajari di hadapan TV.
hihi
Alangkah indahnya suasana kalau waktu zaman sekolah dulu dulu kan kalau....cikgu Biologi aku masok dalam tv, mengajar.
kan lebih senang aku nak ingat fakta....pasti sijil aku tak ade tertera

Biologi - P7

wakakakakak

Yang kelakanya masa rancangan tu...ayat sharifah shahira sebagai host selamba
" habis sperma saya ni jangka hayat dia lama kot eh doktor asyik mengandung je "
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaahaha.

Ahaaa...Doktor Adilah jugak ada pesan,
Makan makanan berkhasiat sahaje yea ibu2 dan bakal2 ibu.... Contohnya makanan anti oksida seperti buah prune, kismis termasok la makanan makanan berwarna seperti buah buahan dan sayur sayuran.

Pengambilan makanan tambahan aka Vitamin jugak penting seperti Asid Folik dan multi bitamin.

Selesai membasuh baju ....dan menjemur di ampaian
Aku terus berdesup ke Jusco cari makanan berkhasiat dan makanan tambahan di Watson.
Hiks.

aku nampak Kenny Roger.
kasi bungkus dik ...DUA!












.

No comments:

Post a Comment