Sunday, December 18, 2011

3 awek jelite metekedarah seafood di Melaka


Tibe tibe rasa rindu kat budak ni...ah sudah! nak kena buat 1 nih cepat2..wakakakaka

***

dah agak lama tak keluar dari K.L
Sekali sekala dapat keluar dari kotabatu...hati rasa gembire.

Ehem...ini kisah minggu lepas.
Masa aku pi visit baby IKA, anak sulong penganpit aku yang somel itew.

Mak, apak dan anak...ketige tige somel.
Tumpang gembire tengok mereka muda muda dah timang cahaya mata.

Nur zulaikha nama di  beri. Apa makna nama manis ni ek? Check google kejap...

Aha! dah jumpa..
Nur bermaksud Cahaya
Zulaikha bermaksud Cantik!!!!!
Aku panggil nun wau ra zai wau lam alif kaf alif dengan panggilan manje dan pendek IKA.


tengok tu...si cantek ni pandai respond kat camera ok. 
So kimoraaaaaaaaaaa :))


Dari plan awal, pakcik pakcik sengal nak ikot jugak. Tetapi...
selesai pulang dari trip bujang Kundasang sabah. Masing masing terus ada hal. Mungkin poket dah semakin kering di sana kut. Ahaks.

Masok tol Simpang Ampat Melaka, driver bawa aku dan Mek ikot jalan dalam.
Jemm katanya kalau ikot tol Ayer Keroh.
Haku yang berkurun sangat jalan jalan ke Melaka tak tahu sangat waktu dan masa tol tu jem ke idok. I follo jer.
Sampai di Melaka, cari jalan menuju ke rumah adik manis.
Sepanjang perjalanan aku layan saje kerena Mek bercerita dari satu tajuk ke satu tajuk.
Agak meriah jugak kereta sang driver.
Haus dahaga lapar siap aku melayan Mek.

dari kiri..Auntie Lola, Auntie Merry & Mommy
eh! mana auntie Mek? mana? mana? hahahahahaha

&&&

Sampai di hadapan rumah adik manis pun, si Mek aku dah driver masih lagi berbicara tentang dunia depan rumah baru mak mertua bapaknya IKA. Kahkahkah..Kronik akibat lama x jumpa.
Kalau yang pakcik pakcik ada sama...agaknya bentang tikar depan pagar rumah baru nenek IKA.
Hahahaha sadis.
Haaaa tu dia Auntie Mek...bertudung cekelet. Nyumnyum :))

&&& 

Selesai peluk cium dan berkongsi tentang process melahirkan anak dengan mommy.
Auntie auntie pun berangkat pantas nak gigit kaki ketam di Crystal Bay ALAI.
Dia orang kata dekat saje dari rumah baru tu. 

ZAsssssssssssssssssssssssssssssssssss
Sampai je kat Crystal bay...tangan aku pantas mencapai.
Kupang rebus bang,
Ketam gemok goreng kunyit je bang,
Udang bakar bang,
Ikan siakap masak 3 rasa bang,
Sepahat sekilo bang,
Ikan pari bakar sikit sikit,
Nasi lemak ada tak dik?
Jelly kelapa sejuk ada kak. Nak?
Air limau , air teh, dan air kosong 3 eh bang,


Crystal Bay, Alai Melaka.
De muara seafood restaurant TERBAIK!!!!
kalau datang lambat...lagi ramai umat mai sini.



Kupang 2 pinggan..rebus

Waktu ni la Auntie Mek buat lawak...molot bercakap sambil kaki ketam terjungkit2 macam mr bean. Gegar usus aku bantai gelak dengan auntie Merry.Wakakakakakaka


Ketam gemok manis goreng kunyit..3 ekor, itu pon auntie mek mintak tambah ...nak order 2 ekor lagi la.
hahahahahaha x cukop la tu hahahahah


nasi lemak daun pisang ..nice


otak otak..pedas!


siakap masak 3 rasa...aku makan ciput je sebab sibuk kerjakan ketam mok manis

udang ni pon aku tak heran sangat...Ketam terbaik!!!!

***

Sambil makan makan di temani menu yang penoh meja.
Abang tukang siang ikan tu jeling jek meja aku dan auntie merry n mek tau. Malu ai
Tapi ai bayar..wadahel kan :))

Malam tu kebetulan pulak ada panorama Gerhana Bulan.
dan kejadian tu betol betol berlaku depan meja kami.
Perghhhhhhhhhhhhh!!
Weekend terbaik 2011 award lah ai kasi. kihkih

Nah bill!
RM 130/=
Nak balik KL ke tak dah kenyang2 ni?
Auntie driver dah bukak2 tudung kekenyangan dan kegatalan dik penangan ketam dan kupang kan.
Misi mencari hotel kusun gagal akibat musim cuti sekolah waktu tu.
Ada pulak event walkhaton tak silap aku di masa yang sama. 
bandar Melaka. Happening giler malam itew.
Banyak eh kedai reflexology...ada apa apa menarik sangat ke kedai Reflex kat bandar Melaka negeri maju ni ek? wink wink
Che check skit pegawai ;))


Dalaam perjalanan balik ke KL...auntie Mek yang drive.
Haus balik aku melayan dia supaya tak mengantok.Hahahahaha
Yang penting perjalanan pulang kami selamatttt .
sampai rumah aku terus ZZZzzzz kat umah auntie Mek sambil tunggu encik suami  pick up bercanda dengan geng suami2 bujang di kotaraya yea.

Jom pegi lagi woi.

Mood nak pekena ketam lagi  | Lily.








No comments:

Post a Comment